Hoe weet ik of ik geinfecteerd ben met het Google redirect virus ?
Probeer te zoeken op Google naar iets en klik op de verschillende zoekresultaten die verschijnen, als geen van de resultaten kunt u naar de juiste site, ben je besmet.
In plaats daarvan wordt u doorgestuurd naar sites zoals:
- icityfind.com
- scour.com
- fastsfind.com
- amusede.in
- 1freefiledownload.com
- find-quick-results.com
- bidvertiser.com
In taakbeheer zijn er vaak 2 actieve processen: iexplore.exe en svchosts.exe, terwijl internet explorer niet geopend was. Regelmatig heb ik vervelende infecties kunnen verwijderen met ComboFix! echter in dit geval was ook ComboFix! niet instaat deze infectie te verwijderen.
Volg deze stappen om de toegang tot internet te herstellen, check je hosts bestand, en ten slotte verwijdert u de rootkit.
Oplossing 1:
Bevestig Proxy-instellingen
1) Open Internet-opties in het Configuratiescherm of via het menu Extra in Internet Explorer
2) Klik op het tabblad Verbindingen
3) Klik op LAN-instellingen
4) Verwijder het vinkje bij "Gebruik een proxyserver voor het LAN" instelling. Zeker als het tekstvakje van de proxyserver leeg is.
5) Klik op OK.
Download RKill van bleeping computer en sla het op uw bureaublad. Dubbelklik erop en voer het uit.
Dit programma zal proberen om alle kwaadaardige processen die momenteel op u systeem draaien te stoppen.
Check uw windows hosts bestand voor merkwaardige regels.
Oplossing 2:
Kaspersky Labs heeft een removal tool genaamd TDSSKiller voor het verwijderen van het Google Redirect Virus. Volg deze stappen om te downloaden en uit te voeren. In sommige gevallen kan het nodig zijn om het te starten in de veilige modus met netwerk mogelijkheden om het virus te verwijderen.
1) Download TDSSKiller, pak het uit, en sla het op je bureaublad.
2) Dubbelklik op TDSSKiller.exe te lopen. Als het programma niet loopt, kan het nodig zijn om het te hernoemen naar iets als explore.exe, 123.exe, of iets anders voordat u het .Het virus probeert om het programma niet te laten uitvoeren, zodat het hernoemen zal in een aantal gevallen laat het draaien.
3) Klik op de knop Start om een scan te starten en laat het dan volledig draaien
4) Laat TDSSKiller om eventuele problemen het vindt vast en start de computer daarna
5) Na het herstarten, probeer dan Google en kijk of de verwijzing is verdwenen.
Voor meer gedetailleerde informatie over TDSSKiller naar de Kaspersky pagina
Oplossing 3:
In een paar gevallen, ben ik niet in staat geweest TDSSKiller te draaien, zelfs na het hernoemen. In deze gevallen heb ik wendde zich tot de andere removal tool dat werkt, FixTDSS van Symantec. Volg deze stappen om te downloaden en uit te voeren.
1) Download de FixTDSS.exe tool van Symantec en sla het op uw desktop
2) Dubbelklik op FixTDSS.exe en voer het uit
3) Klik op Start om het proces te starten, en dan laat u het gereedschap volledig in handen
4) Start de computer opnieuw wanneer daarom wordt gevraagd
5) Na herstart, zal het programma u de resultaten van de scan en schoonmaak.
6) Probeer Google en kijk of de redirect virus is verdwenen.
Voor meer gedetailleerde informatie over FixTDSS naar de Symantec-pagina.
Na het uitvoeren van de FixTDSS bestand van Symantec en opnieuw opstarten van de computer, werd de omleiding weg. Het log rapport van FixTDDS.exe toonde een infectiein een Windows-systeem driver genaamd Volsnap.sys. Wat is de Volume Shadow Copy-stuurprogramma gebruikt om Systeemherstel Back-ups. Het FixTDDS programmawas in staat om de infectie te genezen en het systeem te herstellen naar normaal.
Succes!
Download een goede gratis virusscanner om deze malware makkelijker te verwijderen of detecteren.

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren